"Koralina" - Neil Gaiman



       Często natykałam się na książki Neila Gaimana, ale nigdy nie miałam okazji żadnej przeczytać. "Koralina" jest moją pierwszą książką tego autora i mimo, że krótka, to od początku miałam co do niej wysokie oczekiwania. Na podstawie książki powstał również film pod tytułem "Koralina i tajemnicze drzwi".
Tytuł: Koralina
Seria: Gaiman
Autor: Neil Gaiman
Liczba stron: 112
Gatunek: fantasy, horror
Wydanie: Mag, 24 maja 2017
       Koralina jest poszukiwaczką, dlatego od razu po przeprowadzce musi dokładnie przebadać dom, policzyć wszystkie okna i drzwi. Jedne z nich, czternaste, są zamknięte na klucz, za nimi znajduje się tylko ceglana ściana. Pewnej nocy słyszy dziwne dźwięki i odkrywa co na prawdę kryje się za tajemniczymi drzwiami. Prowadzą one do alternatywnego świata, w którym wszystko jest dziwne, straszne, ale za razem ciekawe. Dziewczyna ma tam też swój drugi dom i drugich rodziców.
       "Koralina" to bardzo krótka książka, praktycznie na jeden wieczór. Czytając ją miałam trochę wrażenie, że czytam bajkę z elementami grozy. Z pewnością nie brakuje tu akcji i barwnych bohaterów, dzięki czemu książka bardzo wciąga. Cała historia jest spójna i niesie jakieś przesłanie, pokazuje jak ważna dla dziecka jest uwaga i spędzanie czasu razem, czego Koralinie zdecydowanie brakowało w domu. Szkoda tylko, że książka jest taka krótka, można było trochę bardziej rozwinąć fabułę i dokładniej przedstawić oba światy. Nie jest to jedna z tych historii, które na długo pozostaną w głowie.
       Mimo, że książka ma trochę ponad sto stron i jest do przeczytania na raz to bardzo dużo się tu dzieje i trudno się przy niej nudzić. Nie zawiodła mnie i uważam to za dobre zapoznanie z twórczością Neila Gaimana. Zdecydowanie polecam książkę wszystkim, niezależnie od wieku. 




Koty nie mają imion (...). Wy, ludzie, macie imiona. To dlatego, że nie wiecie, kim jesteście. My wiemy, kim jesteśmy, więc nie potrzebujemy imion.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...