"Drzewo wspomnień" - Małgorzata i Magdalena Lewandowskie



Przypadkowo w moje ręce trafiła książka "Drzewo wspomnień" autorstwa Małgorzaty i Magdaleny Lewandowskich. Książka jest pierwszą i jak na razie jedyną częścią cyklu "Witia". Jestem wielką fanką fantastyki, dlatego długo nie zwlekałam z jej przeczytaniem.

Źle się dzieje w Daborze. Pozbawione przywództwa Witii i nękane atakami potężnego cesarstwa Hemaru państwo chyli się ku upadkowi. Okradany przez urzędników skarbiec świeci pustkami. Po wielu latach wojny brakuje wiary w to, że nierówna walka z cesarstwem ma jakikolwiek sens. W desperackiej próbie ocalenia Daboru na nową przywódczynię wybrana zostaje Saja – dwunastoletnia wnuczka ostatniej Witii. Z pomocą woja Mira, wilka Skry, zielarek, sieci daborskich agentek i wtrącających się we wszystko duchów przodkiń młoda Witia musi wypełnić swoją pierwszą misję – zatrzymać nieuchronną inwazję Żeglarzy z wysp Trogen, bezwzględnych piratów sprzymierzonych z cesarstwem. Pełna słowiańskiej magii opowieść o dojrzewaniu i kształtowaniu charakteru, o mocy, jaką niesie wierność tradycji.

Głowna bohaterka Saja, będąca jeszcze dzieckiem przeżywa tragiczne wydarzenia, z którymi musi się zmierzyć. Na swojej drodze poznaje Mira oraz jego wilka, Skrę. W książce pojawia się wiele postaci, każda z nich ma zarówno dobre jak i złe strony. W "Drzewie wspomnień" szczególnie urzekł mnie starosłowiański motyw - imiona bohaterów, wierzenia, tradycje i obrzędy. Autorki bardzo się przyłożyły żeby odzwierciedlić tamten klimat. Podobał mi się także przebieg akcji, która toczy się przeważnie w podróży. Podczas jej trwania płynnie widać jak zmienia się charakter głównej bohaterki i jej podejście do różnych spraw. Sama historia niestety zbytnio mnie nie wciągnęła, ale przyjemnie się ją czytało. 

Książka "Drzewo wspomnień" ma swoje plusy i minusy, jednak finalnie jest według mnie dobrą lekturą, mam co do niej pozytywne odczucia. Myślę, że sięgnę po następny tom kiedy się ukaże.



Tytuł:
 Drzewo wspomnień
Seria: Witia (tom 1)
Autor: Magdalena i Małgorzata
Lewandowskie
Liczba stron: 522
Gatunek: fantastyka
Wydanie: Genius Creations,
14 wrzesień 2018



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...